آداب نزدیکی دراسلام،آداب سکس ،آداب جماع

 

 بعد از ظهر جماع مکن که اگر فرزندی آورد قیچ (لوچ ودوبین)شود وشیطان به لوچ بودن انسان شاد است.

 کسی که با زن خود در بستر جنب است قرآن نخواند می ترسم آتشی از آسمان فرود آید وهردو را بسوزاند.

 جماع مکن جز آن که خودت دستمالی داشته باشی وزنت نیز پارچه ایی دیگر که با یک پارچه خودرا پاک مکنید که شهوت بر شهوت افتد ومایه ی دشمنی بین شما می شود وشما را به جدایی وطلاق می کشاند.

 در شب عید فطر جماع مکن که اگر فرزندی آید بسیار شرور گردد.

 در شب عید قربان جماع مکن که فرزند شش انگشت یا چهار انگشت آید.

زیر درخت باردارجماع مکن که فرزند جلاد وآدمکش وکد خدا آید .

در مقابل آفتاب ونور جماع مکن مگر آن که هر دوبا روپوش باشند که اگر فرزندی آید دائما در سختی وفقر باشد تا بمیرد .

میان اذان واقامه جماع مکن که اگر فرزندی آید خونخوار گردد.

اگر زنت باردار شد بی وضو با او جماع مکن که فرزند کوردل وبخیل آید .

در نیمه شعبان جماع مکن که فرزند شوم وبا خال چهره آید.

 دو روز به آخر ماه مانده با زنت جماع مکن که فرزندی گمرکچی وکمک کننده ظالم آید وجمعی از مردم بدست او هلاک شوند.

 بر سر پشت بامها جماع مکن مگر آن که فرزند منافق وریا کار وبدعت گذار آید.

 چون سفر داری در شب آن جماع مکن که فرزند ولخرج آید.

رسول خدا آیه را خواند (سوره اسراء/30)به راستی مبذرین برادران شیاطین باشند .

چون در سفر رفتی تا سه شب جماع مکن که فرزند کمک کننده ظالم وستمگر بر علیه تو شود.

درساعت اول شب با زنت جماع مکن که اگر فرزندی آید بسا باشد که جادوگر ودنیا طلب درآید. وبا شکم سیر جماع نشود.

 

(واما اوقات مناسب برای نکاح)

 

یا علی شب دوشنبه جماع کن که اگر فرزندی آید حافظ قرآن وراضی به قسمت خدا باشد .

اگر شب سه شنبه جماع کنی وفرزندی آید پس از شهادت به شهادتین شهادت روزی وی گردد وخداوند با مشرکان او کیفر نکند وبوی دهانش خوش باشد و دل رحم وبا سخاوت وپاک زبان از غیبت ودروغ وبتهان است.

 اگر شب پنج شنبه جماع کنی وفرزندی آید حاکمی از حکام گردد یا عالمی از علماء .

در روز پنج شنبه ظهر هنگامی که آفتاب در وسط آسمان است اگر جماع شود فرزند به دنیا آید تا پیر شود شیطان به او نزدیک نگردد وبا فهم باشد ودر دین ودنیا سلامت روزیش گردد.

اگردر شب جمعه با زنت جماع کنی وفرزندی آید سخنور وگویا وزبان آور شود.

اگر در روز جمعه پس از عصر باشد وفرزندی آید معروف ومشهور ودانشمند گردد.

ای علی !سفارش مرا نگاهدار چنانچه من از جبرئیل نگاه داشتم"

 

----------------------------------------------

 

بدان که جماع کردن در فرج زن در وقتی که حائض باشد یا با خون نفاس باشد حرام است که از رسول الله (ص)روایت است فرزندی که که از آن متولد شود مبتلا به خوره وپیسی گردد.

حضرت رسول الله (ص)فرمودند از کلاغ سه خصلت را بیاموزید اول جماع کردن پنهان را دوم بامداد به طلب روزی رفتن را وسوم بسیار حذر(دوری از مردم) کردن را.

در حدیث معتبر از حضرت رسول اکرم (ص)منقول است که چون مرد وزن جماع کنند عریان نشود مانند دو خر زیرا که اگر چنین کنند ملائکه از ایشان دورمی شوند

در حدیث معتبر دیگر منقول است که مکروه است جماع میان طلوع(اذان) صبح تا طلوع آفتاب واز وقت غروب آفتاب تا برطرف شدن سرخی طرف مغرب.

در روایت دیگر منقول است که کسی انگشتری با او باشد که نام خدا نقش کرده باشد جماع نکند. وجماع در حمام موجب نزول آب سیاه چشم می شود.

 

در خزائن نراقی آمده که راه برو بعد از غذا خوردن ولو یک قدم وبخواب بعد از حمام کردن ولو یک لحظه وبول(ادرار) کن بعد از جماع ولو یک قطره.

کسی که نیاز به مستراح رفتن دارد وباید خود را از شر ادرار ومدفوع رهایی دهد نباید قبل از تخلیه جماع کند در حال خسته شدن از ورزش با هر حرکتی خسته کننده جماع خوب نیست.

جماع درحالی که انسان مثلا ناراحت ویا عصبانی است خوب نیست.

جماع خوب واصولی آن است که آرزوی جماع به نهایت برسد یعنی زن ومرد زمانی جماع کنند که این میل در ایشان زیاد شده باشد نه اینکه از نگاه کردن به زن یا فکر وخیال جماع خارش وسوزشی در آلت تناسلی مرد ایجاد شده واورا به جماع برانگیزاند بلکه باید به گونه ای باشد که زیاد جمع شدن آب پشت بر انسان فشار آورد ه واورا به جماع کردن وادار کند.

 

شیخ رئیس بوعلی سینا می فرماید: اگر کسی با شکم سیر وپر از غذا می خواهد جماع کند، حداقل قبل از جماع مدتی حرکت کند که خوراک تا اندازه ای در معده جای گیر شود وبه حالت شناوردر نیاید بعد از جماع کردن هم تا می تواند زود بخوابد وزیاد بخوابد.

همچنین کسی که گرسنه است ومعده اش خالی از خوراک است باز نیاید جماع کند که جماع

درحالت گرسنگی بیشتر از جماع با شکم سیری زیان دارد زیرا جماع کردن با شکم گرسنه موجب از بین رفتن گرمای طبیعی بدن وگداختگی در تن وسبب دق می شود

 

افضل اوقات جماع زمانی است که شخص هضم اول ودوم را پشت سر گذاشته ودر اثنای هضم سوم است وآن هنگامی است که غذا در معده هضم شده ودارد از معده سرازیر می شود که حدود سه یا چهار ساعت بعدازغذا می باشد.

همچنین جماع کردن پس از اسهال واستفراغ نمودن ضرر دارد.

جناب رسول الله (ص) می فرماید کراهت دارد این که مرد با زنش بیامیزد در حالی که قبل از آمیزش محتلم بوده باشد تا این که غسل کند از احتلامش پس اگر بدون غسل آمیخت وبچه ای مجنون برای او آمد جز خود شخص دیگری را ملامت نکند.

 در روایت است که همبستر نشدن با همسر بیش از چهار 4روزکراهت دارد وبیش از 4ماه گناه محسوب می شود وطرفین باید استغفار نمایند.

 

از آنجا که مبداء وسرچشمه بیشتر اختلافات زن ومرد در منزل ارضاء نشدن کامل یکی از طرفین ویا هردو طرف است لذا زن ومرد باید سعی نمایند همواره بر تمایلات جنسی یکدیگرپاسخ مثبت داده وبر یکدیگر پشت نکنند .

در روایات، زیاد جماع کردن مستحب شمرده شده  واین عمل موجب محبت والفت بیشتر بین زن ومرد می شود اما در عین حال باید توجه نمود که کثرت این عمل نباید به اندازه ای  برسد که موجب ضعف قوای طرفین شود.

در مکارم اخلاق از حضرت امیرالمومنین علی وصی (ع)روایت است که فرمود:خوابیدن برای زن حلال نیست تا زمانی که خود را بر همسرش عرضه کند یعنی زن لباس خود را از تن درآورد وبه بستر شوهربرود وبه او بچسبد .

در فروع کافی از امام محمد باقر(ع)به نقل از رسول خدا(ص) آمده که امام صادق (ع) فرمود: زنی نزد پیامبر بزرگ اسلام (ص) آمد حضرت به آن زن فرمود گویا تو از تسویف دهندگانی ؟! پرسید تسویف دهنده کیست؟ پیامبر (ص) فرمود زنی که شوهرش او را برای حاجتی صدا کند واوهمچنان شوهر را سر بگرداند تا وقت بگذرد(برای جماع) که شوهر به خواب رود چنین زنی را ملائکه لعنت کنند تا شوهر از خواب برآید.

 

ونیز در فروع کافی آمده که امام باقر (ع) فرمود رسول خدا(ص) به زنان می فرمود وقتی که همسرانتان می خواهند با شما نزدیکی کنند نماز خود را به درازا نکشید.

ونیز آمده است که امام صادق (ع)فرمود رسول الله (ص) از مردی سوال کرد آیا صبح روزه بودی ؟ گفت نه ! پرسید آیا فقیری را اطعام کردی؟ گفت نه حضرت فرمود پس برگرد برو با زنت نزدیکی کن برای او مثل صدقه دادن است.

درحلیه المتقین آمده است زنی خدمت رسول اکرم (ص) آمد وشکایت کرد شوهرم به من نزدیکی نمی کند حضرت فرمو خود را خوشبو کن تا نزدیک تو بیاید زن گفت هیچ بوی خوشی را نگذاشتم مگر آنکه خود را به آن خوشبو نکرده اماما باز از من دوری می کند حضرت فرمود اگر می دنست در آمدن به نزد تو چه ثواب هایی دارد ار تو دوری نمی کرد ثوابش همانند آن است که شمشیر کشیده ودر راه خدا جهاد می کند پس چون با تو مجامعت کند گناهان از او بریزد چنان که برگ از درخت می ریزد وچون غسل کند از گناهان خارج شود.

ودر طب ائمه آمده است که امیر المومنین (ع) فرمود هرگاه کسی را دردی در بدن به هم رسید یا حرارت بر مزاجش غالب با همسر خویش جماع کند تا درد تسکین یابد.

ودرطب الرضا آمده (ع)فرمود هرگاه گرسنه وتشنه شدی بخور وبنوش و اگر خوابت آمد بخواب وچون بول داشتی بول کن وهرگاه خواستی نزدیکی کنی پس انجام بده به درستی که هر امری در همان وقت برای بدن بهتر ومفیدتر است .

ودر فروع کافی آمده است که امام صادق (ع) فرمود: چیزی نیست که ملائکه را حاضر کند مگرآنکه مرد با همسر خویش بازی وخوش طبعی نماید.

ودر خصال صدوق آمده که امیر المومنین علی وصی (ع) می فرماید چون یکی از شما خواست

با همسر خویش آمیزش کند از شتاب کردن در این کار پرهیزنمای که زنان نیز نیازهایی دارند.

در فروع کافی آمده که رسول اکرم (ص) فرمودند چون کسی می خواهد با زن خود جماع کند به روش پرندگان ومرغان به نزد او نرود بلکه در ابتداء با او بازی وخوش طبعی کند سپس جماع نماید.

سید نعمت الله جزایری روایتی ز امام علی بن موسی لرضا (علیهما السلام) درآداب جماع نقل نموده وفرموده است:  که قبل از جماع بازی وخوش طبعی کردن با زن ونیز بوسیدن ومالیدن پستانهای او مستحب است چرا که بدین وسیله آب زن از پستانهای زن خارج شده وشهوت در صورتش آشکارونمایان می شود پس بوسیدن به جهت طلب شهوت نمودن است یعنی تا زن اراده کند از مرد آنچه را که مرد از او اراده کرده است واما مالیدن پستان به جهت نزول شدن آب زن است تا بدین طریق فرزند از آب زن ومرد متولد شود زیرا زمانیکه دختر فقط از آب مرد متولد می شود سلیطه بار می آمده ودر اوصاف شباهت به مردان پیداکرده وکم حیاء می شود.

 باید توجه داشت که برای انعقاد نطفه وحصول فرزند باید مدتی از دخول کردن وهمبستری با زن پرهیز نمود تا در این مدت رحم کاملا تشنه نطفه گرددو دخول وانزال آن را کاملا به خود جذب نماید.

زیرا در بسیاری از مواردی که همبستری زن ومرد نتیجه نمی دهد ومنجربه حاملگی نمی شود بدین خاطر است که دخول زیاد وپشت سر هم صورت می گیرد تکرر این عمل باعث شده که رحم گشاد شده ومیل آنچنانی به قبول نطفه ی مرد نداشته باشد لذا برای نتیجه گیری از این عمل نیکو است که مثلا چند روز قبل از عادت ماهانه ی زن این عمل ترک شود تا هنگامی که زن از خون پاک شود وبعد از پاک شدن بهترین وقت است برای دخول وانعقاد نطفه تا جایی که فرزندانی که در چنین ایامی متولد می شوند نسبت به دیگر افراد از نشاط وطراوت خاصی برخوردار هستند.

 هنگام بارداری از یخ خوردن پرهیزکنند که بچه ها را فلج می کند و منجر به سزارین می گردد

زنان باردار در طول بارداری سوره ی مبارکه ی یوسف وسوره ی مبارکه ی مریم را تلاوت کنند.

زنان ومردانی که رحم ونطفه ی ضعیفی دارند برای تقویت آن سبزی تره بخورند ونیز زیاد پیاز مصرف نمایند وسبزی تره برای تقویت اعصاب کل بدن به خصوص اعصاب رحم زن بسیار مناسب است.

منبع =کتاب شرح مراتب طهارت جلد 2 اثرحضرت استاد داود صمدی آملی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 4 مهر 1398 | 12:7 | نویسنده : سجاد |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.